חדשות ואירועים

מרטין בן מורה – 1949-2017

הלך לעולמו מרטין בן מורה, בוגר מחזור ה' של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית

​מרטין היה איש חינוך ופעל בתחומים של חינוך ערכי, יהדות כתרבות והבנת האתגרים של החברה הישראלית. חזונו עסק בחידוד המודעות לאתגריו המשתנים של העולם המודרני בכלל ושל העולם הישראלי והיהודי בפרט, תוך מימוש הפוטנציאל של האדם ושל הכוח הטמון בקהילה.

מרטין נולד ב-1949 ועלה ארצה בגיל צעיר מסקוטלנד. הוא כבש את דרכו בקיבוץ נירים, שבו הקים משפחה וכיהן בתפקידים שונים ובראשם מזכיר הקיבוץ.  

בתפקידו האחרון ניהל מרטין את תכניות "יהדות, ציונות מתחדשת והחברה הישראלית" במכון ראות. במסגרת זו היה שותף לכלל פעילות המכון, ובעיקר לתכניות  הקשורות במהות הציונות של המאה ה21 ולקשר בין מכון ראות לקהילות יהודיות בצפון אמריקה ובאירופה. 

לפני כן פעל מרטין, בתור מנכ"ל "מית"ר – מכללה ליהדות כתרבות", לקידום ערכי היהדות כתרבות ולחיזוק תחושת הזהות היהודית בקרב קהילות עולים בבתי ספר, בקהילות יהודיות בארצות הברית ובציבור הישראלי.

מרטין היה פעיל שנים רבות במסגרת התנועה הקיבוצית. הוא כיהן בה כמרכז הרעיוני בגבעת חביבה וכמרכז אגף הצעירים בקיבוץ הארצי, והיה שותף לעיצוב דמותה וחזונה של התנועה הקיבוצית כחברה חלוצית. כמו כן השפיע על אופן התנהלותה ומיקוד שליחותה נוכח האתגרים והשינויים הסוציו-אקונומים המתחוללים בחברה הישראלית. מרטין הוא בוגר החוג להיסטוריה באוניברסיטת חיפה. 

אנו כואבים את לכתו ומשתתפים בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך.​

מרטין בן מורה ז"ל