חדשות ואירועים

מובילים שינוי – שולחן עגול בנושא החינוך הטכנולוגי בישראל: מפגש שביעי

המפגש התקיים במתחם  Open Valley בקיסריה, הפועל במודל Space Eco Working  ומשלב בין סביבת עבודה מתקדמת ואיכותית, לבין חיבורים עם מגוון גופים וחברות במשק המקומי ובעולם

​מתחמי Open Valley מיועדים ליזמים הפועלים בפריפריה ומציעים תשתית המותאמת לצורכי היזמים והארגונים המתארחים בהם במטרה להאיץ את צמיחתם. במתחמים אפשר לקבל שירותי ייעוץ ומנטורינג, סיוע ביצירת רשת קשרים ושותפויות, ותמיכה בתהליכי מימון. כמו כן, המתחם יוזם פעילויות בעלות ערך חברתי וחיבור לקהילה הסובבת. 

הבוגרים נפגשו עם שניים מהמייסדים: יוסי אקרמן, נשיא ומנכ"ל 'אלביט מערכות' לשעבר, מנטור עסקי ומשקיע בחברות הזנק, ואופיר דובובי, ממייסדי קמינריו, משקיע בחברות הזנק ודמות מפתח בתפקידי ניהול בכירים בחברות היי-טק. המייסדים ביקשו ליצור סביבה תומכת לחברות הזנק וליזמים מתחומים שונים, לא רק מתחום ההיי-טק, ולהעניק להם סביבה בעלת ערך מוסף מעבר לערך הנדל"ני (בשונה ממתחמי-WEWORK). 

השיחה עסקה גם בחינוך הטכנולוגי המקצועי. נטען כי בישראל הופר האיזון בחינוך המקדש את המקצועות הראליים על פני ההומניים, וכי צפוי שתהיינה לכך השלכות גם ברמה החברתית. נאמר כי הכחדת החינוך המקצועי פוגעת ביכולתם של תלמידים לרכוש אוריינות בסיסית של מיומנות עבודה עם כלים, לאו דווקא בהכשרה המיועדת למקצוע ספציפי. נטען כי עבודת כפיים היא נכס כמו כל תחום ידע אחר, ושהנטייה הרווחת לייחס חדשנות ויזמות רק לעולמות ההייטק היא שגויה – "חשיבה מחוץ לקופסה" דרושה בכל תפקיד ורלוונטית בכל תחום, נאמר.

הבוגרים דנו בשאלה באיזו נקודה יש להתחיל את תהליך השינוי בנושא הרחב כל כך של חינוך טכנולוגי מקצועי. מרבית הבוגרים הסכימו שהדבר החשוב ביותר הוא לשלב את יסודות החינוך המקצועי בבתי ספר מקיפים, באופן שינגיש אותו לכלל התלמידים, או למגוון רחב של תלמידים,  בלי שיתויג כתחום המיועד לחלשים או לחזקים דווקא.

מובילים שינוי – שולחן עגול בנושא החינוך הטכנולוגי בישראל: מפגש שביעי