חדשות ואירועים

שבוע הספר המנדלי 2024

השנה בחרה הקרן לייחד את אירוע שבוע הספר לתפקידן של הספרות והכתיבה בעת מלחמה, והשתתפו בו כ-180 בוגרות, בוגרים ואנשי סגל מכלל תוכניות המנהיגות של קרן מנדל-ישראל

יריד הספרים בשבוע הספר המנדלי יריד הספרים בשבוע הספר המנדלי 2024 (צילום: simanim.tv)


​שבוע הספר של קרן מנדל-ישראל נועד לתת במה ליצירות חדשות פרי עטם של בוגרות ובוגרים ולעודד מפגש ושיח סביב עולמות היצירה הספרותית לגווניה, ברוח קהילת מנדל.

השנה בחרה הקרן לייחד את שבוע הספר לתפקידן של הספרות והכתיבה בעת מלחמה. רגעי השבר שחוותה החברה הישראלית מדגישים השנה ביתר שאת את כוחה של המילה הכתובה – ככלי לתיעוד ולהנצחה של האירועים, להענקת פשר, לריפוי, להתמודדות עם טראומה וליצירת תקווה. הייתה זו הזדמנות לשים במרכז הבמה את הספרות, השירה והכתיבה בעת הזאת, כביטוי להתמודדות משותפת עם הכאב ולהון התרבותי המצטבר של קהילת בוגרות ובוגרי מנדל.

באירוע השתתפו השנה כ-180 בוגרות, בוגרים ואנשי סגל מכלל תוכניות המנהיגות של הקרן. 47 בוגרים הציגו ספרים פרי עטם, ו-15 בוגרים העבירו רצועות תוכן מגוונות בנושאים הקשורים לכתיבה ולספרות בעת מלחמה, בהם תרבות ילדים בצל המלחמה, כתיבת נשים חרדיות בצל המלחמה, ביבליותרפיה במפגש עם שכול ואבדון, להיות אדם מאמין אחרי 7 באוקטובר, חוסן ניהולי של מנהלות ומנהלי בתי ספר בשעת משבר ועוד.



​ 


כמו כן, באירוע הוצגה אסופת המאמרים לא ארחף בחלל: מסות של תקווה – אסופת מסות אישיות על עשייה חברתית בעקבות 7 באוקטובר, שנכתבו על-ידי בוגרות ובוגרי תוכניות קרן מנדל. מן המסות עולות שאלות גדולות על מנהיגות ועל שינוי, על הסתגלות וזהות, על ערכים ומשמעותם, על תפקיד החינוך ותפקידם של מחנכים ומחנכות, על מגדר ועל חיים משותפים.

את האירוע חתמה מליאת סיום, ובה שוחחה העיתונאית חן ארצי סרור, מנהלת תוכנית מנדל למנהיגות בתרבות יהודית, עם הסופר אתגר קרת על ספרו החדש "אוטוקורקט" ועל תפקידה של הספרות בעת מלחמה. את המפגש ליוותה בקטעי מוזיקה הצ'לנית מאיה בלזיצמן, ששיתפה גם היא בתובנותיה על כוחן של המוזיקה והיצירה בעת הזאת.


חן ארצי סרור, מנהלת תוכנית מנדל למנהיגות בתרבות יהודית, עם הסופר אתגר קרת​ (צילום: simanim.tv)​