חדשות ואירועים

מעברים: התפתחות מקצועית בצמתים של שינוי - דיון עם בוגרי מנדל

המפגש הוקדש לבחינת האתגרים האופייניים לגיל הפרישה, לעיסוק בהמשך העשייה וההתפתחות המקצועית של בוגרי מנדל ולדיון בתפקידה של יחידת הבוגרים

​שנות השישים בחייו של אדם מביאות עמן אתגרים חדשים ושלב התפתחותי חדש, הן במישור האישי והן במישור המקצועי. העלייה בתוחלת החיים והמאפיינים הייחודיים של תקופה זו מציבים דילמות, שאלות והזדמנויות הראויות לחשיבה ולשיח. כמו כן, ייחודיותה של קבוצת בוגרי מנדל מצריכה התייחסות שונה לנושאים מסוימים מזו שבקורסים לקראת פרישה מהעבודה המתקיימים במסגרות אחרות.

ב-19 בספטמבר התקיים ביחידת הבוגרים מפגש שהוקדש לליבון הנושא, לסקירת מגוון האפשרויות ולבחינת האתגרים האופייניים לשלב זה של החיים. נדונו נושאים כגון: האם המשך העשייה וההתפתחות המקצועית לאחר גיל הפרישה הוא עניין בעל חשיבות מיוחדת לקהילת בוגרי מנדל? האם מדובר בהמשך העשייה המקצועית או אולי זו הזדמנות לאפשר לבוגרים ללמוד ולעסוק בנושאים ובתכנים שלא עסקו בהם עד לפרישה? האם, וכיצד, אפשר לעשות שימוש בידע ובניסיון של הבוגרים הפורשים? האם הידע והניסיון צריכים להיות מכוונים לטובת קהילת הבוגרים בלבד או לשדות החינוך והחברה במובן הרחב? האם ליחידת הבוגרים יש תפקיד בשלב הזה בחיי הבוגרים? ואם כן – מהו? מהם הצעדים הבאים?

המפגש התקיים במסגרת שותפות עם הפסיכולוגית ד"ר נעמי באום, בוגרת מחזור ט' בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, ובהובלת רקפת מוסק, מנהלת הייעוצים של היחידה. במפגש השתתפו הבוגרים מירי ונד, ד"ר יצחק חפוטה, יונה פריטל, אסתר רוסט, ישראל שורק ומוטי שקלאר.

מעברים: התפתחות מקצועית בצמתים של שינוי - דיון עם בוגרי מנדל