חדשות ואירועים

מפגש בנושא מוזיקה, חינוך והסברה

המפגש המיוחד נערך בין בוגרי בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית וחברי Israel, We Stand with You, קבוצת מוזיקאים גרמנים אוהדי ישראל הפועלים להפצת מסרים של עידוד ותמיכה בה באמצעות מוזיקה

​חברי הקבוצה מגיעים לישראל זה ארבע שנים ומנגנים ברחובותיה שירים שהם כותבים בעברית. הם מביאים עמם גלויות עם מסרים של עידוד ותמיכה בישראל שהם מלקטים מרחבי העולם. את הגלויות הם מחלקים לעוברים ושבים ולמתקהלים להאזין להם.

הגעתה של הקבוצה לישראל וליחידת הבוגרים הייתה הזדמנות ליצירת שיח ייחודי בנושא כוחה של המוזיקה ותפקידה בחינוך וביצירת הסברה חיובית. המפגש בין המוזיקאים לבין בוגרי מנדל אשר משלבים בין מוזיקה וחינוך בעשייתם המקצועית ובחייהם, שימש פלטפורמה לדיון משותף בנושאים אלו ואפשר למשתתפים ללמוד יחדיו וזה מזה על חשיבותה של המוזיקה ככלי לשינוי חברתי.

מפגש בנושא מוזיקה, חינוך והסברה

קבוצת המוזיקאים הגרמנים ערכה ביחידת הבוגרים מופע מרגש שכלל שירים פרי עטם בעברית ועיבודים לטקסטים מן המקורות היהודיים. המוזיקאי מיכאל קרסנר, רכז מגמת מוזיקה בתיכון שבח מופת ובוגר מחזור כ"ד, הצטרף אליהם וניגן בסקסופון, ומאוחר יותר גם הצטרף למופע שערכו במדרחוב ירושלים. ד"ר מיכאל ידוביצקי, מנהל הפעילות בגרמניה ומרכז אירופה מטעם הסוכנות היהודית, ובוגר מחזור ז',  אמר שהמפגש הוסיף נדבך למערך הקשרים ושיתופי הפעולה עם קבוצות צעירות של תומכי ישראל בגרמניה, וציין שיש לכך חשיבות עצומה בשעה שבאירופה מתרחש תהליך של הקצנה ועלייה בלאומנות ובאנטישמיות. ד"ר יצחק חפוטה, מנהל מחלקת כוח אדם באוניברסיטה העברית, בוגר מחזור ד' וגם מלחין ומשורר, ניגן והשמיע מיצירותיו. ערן אל-בר, בוגר מחזור י"ב, מוזיקאי, מלחין, ומרצה בנושאים של מוזיקה, תרבות ויהדות המפתח תכניות לימודים ומנהיגות בהשראת תחומים אלו, הזמין את קבוצת המוזיקאים לפסטיבל מוזיקה שיתקיים בצפון הארץ בעת ביקורם הבא. 

קבוצת המוזיקאים הגרמנים הופיעה גם לפני תלמידי כפר הנוער "הדסה נעורים", המנוהל על-ידי נתן ביטון, בוגר מחזור י"ג, וכן לפני תלמידי בית הספר התיכון "יד ביד" לחינוך דו-לשוני בירושלים, שמנהל החטיבה העליונה בו הוא אריק ספורטה, בוגר מחזור ב' של התכנית לפיתוח מנהיגות חינוכית צעירה בפריפריה.

מפגש בנושא מוזיקה, חינוך והסברה