חדשות ואירועים

מסע במבחן הזמן: שימור מול חדשנות בירושלים

במסגרת תוכנית ההמשך למחזורים י"ד-ט"ו סיירו הבוגרים במחוזותיה השונים של העיר: ישנים, חדשים ומתחדשים

​בתחילת חודש יולי התקיים מפגש בן יומיים של בוגרי מחזורים י"ד-ט"ו  במסגרת תכנית ההמשך של יחידת הבוגרים. המפגש התמקד בנושא שימור מול חדשנות בירושלים וכלל סיורים במחוזותיה השונים של העיר: ישנים, חדשים ומתחדשים, כבסיס לדיון ושיח בנושא.

המפגש נפתח בהרצאתו של צחי אשר, יזם ויועץ בתחומי בינה מלאכותית והנגשת ההיסטוריה של המדע בראייה עכשווית. צחי סקר את ההתפתחויות בתחום זה ושוחח עם הבוגרים על השלכותיו האפשריות על אופיו של עולם החינוך העתידי. 


מסע במבחן הזמן: שימור מול חדשנות בירושלים

אחר כך יצאו הבוגרים לסיור בהדרכתו של ארנון ברוקשטיין, בוגר מחזור ו' בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. ארנון, מורה דרך ומומחה לירושלים, הוביל את הסיור מיחידת הבוגרים בדרך חברון לתחנת הרכבת הישנה והמתחדשת, ומשם בעקבות משה מונטיפיורי למשכנות שאננים: מתחילתה ההיסטורית ועד התפתחותה למרחב לעשייה יזמית בתחומי התרבות והאמנות.

בסיור האחרון צעדו הבוגרים לאורך המסלולים המוארים של פסטיבל האור, המשלבים בין האווירה של העיר העתיקה לבין אמנות חדשנית. במלון הבית הספרדי נפגשו הבוגרים עם  הרב דניאל בוסקילה, מנהל המרכז החינוכי הספרדי – ארגון חינוכי-תרבותי בינלאומי המוקדש לחינוך ולהדרכה של תלמידים, רבנים ומנהיגי קהילות בנושא חשיבותה של ההשקפה הסובלנית של היהדות הספרדית העתיקה בעולם היהודי כיום.

את המפגש יזמה והובילה ד"ר גרניט אלמוג-ברקת, בוגרת מחזור י"ד בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית ומנהלת יחידת בוגרי מנדל.