חדשות ואירועים

"בוגר מארח" במתחם הגוגיה

בתחילת דצמבר נערך מפגש "בוגר מארח" במתחם הגוגיה החדשני – מתחם יחיד מסוגו בארץ המדמה את בית הספר העתידי

במסגרת תכנית "בוגר מארח" של יחידת בוגרי מנדל הזמינה אילת דויטש, בוגרת מחזור ט' של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית המשמשת כסמנכ"לית מו"פ והערכה ברשת אמי"ת, את בוגרי מנדל למפגש ולדיון עמיתים בשאלות הנוגעות לסידור המרחב הלימודי והשפעתו על ההוראה והלמידה. 

המפגש נערך במתחם הגוגיה לפיתוח צוותי חינוך, שהוקם בשנת תשע"ה בשטח אמי"ת כפר בתיה. המתחם החדשני, היחיד מסוגו בארץ, מדמה את ביה"ס העתידי ומשמש מקום מפגש לפיתוח, להשראה, לשיתוף וללמידה של צוותי חינוך. 

בתחילת המפגש, שנערך ב-6 בדצמבר 2016, סיירו המשתתפים במתחם. תפיסת העבודה בו משקפת את עקרונות שפת הגוגיה: שינוי תרבותי כולל, קהילות חינוכיות לומדות, שינוי תפיסת לומדים ומלמדים – שינוי הצומח מהשטח לצד מפגש עם חזית הידע העולמי. מרחב הלמידה החדשני משפיע על התהליכים שהוא מזמן, על התפיסות הפדגוגיות, על דרכי הלימוד, וכפועל יוצא גם על תוכני הלימוד ודרכי ההערכה. 

לאחר הסיור הציגה אילת דויטש את תפיסת הגוגיה של רשת אמי"ת ואת האתגרים שהיא מעוררת, והרחיבה על שאלות ותהיות שעלו מהתפיסה ומהמרחב הפיזי. ד"ר רעות גורדון, בוגרת מחזור ה' של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, הציגה סקירה היסטורית של המאפיינים האדריכליים של בניית בתי הספר בישראל. לאחר מכן התקיים דיון, ובו שיתפו הנוכחים מניסיונם ומנקודת מבטם האישית והמקצועית.

מתחם הגוגיה