חדשות ואירועים

מסיכון לסיכוי – יזמות שהיא בית

במסגרת תוכנית "בוגר מארח" נפגשו בוגרי קהילת מנדל עם תומר בוהדנה, מייסד ומנהל דארנא – קהילה חינוכית שיקומית לנוער בסיכון

​תומר בוהדנה, בוגר מחזור כ' של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, הזמין את הבוגרים, בשיתוף עם יחידת בוגרי מנדל, לסיור ולדיון עמיתים בנושא: מסיכון לסיכוי – יזמות שהיא בית. 

דארנא היא מסגרת חינוכית-טיפולית המיועדת לנערים בני 18-14 בסיכון גבוה במיוחד, אשר חוו משבר עמוק ונמצאים במצב של חוסר תפקוד, בתהליכי ניתוק חברתי ובסכנת הידרדרות לעבריינות. הנערים מופנים למסגרת על-ידי משרד הרווחה, ולכל אחד מהם מורכבת תוכנית  אישית, מותאמת לצרכיו, במקביל להשתתפותו בתוכנית קבוצתית שמטרתה להגדיל את סיכוייו להשתלב בחברה. הגישה הטיפולית של "דארנא" מבוססת על "הקרימינולוגיה החיובית", שלפיה אפשר להשפיע על התנהגות באמצעות חיזוק הטוב שבאדם וחשיפתו לחוויות חיוביות ולנדיבות, כמיטיב וכמוטב, תוך הדגשת החוזקות שלו. 

תומר, המפתח והיוזם של הרעיון, הציג במפגש את תפיסתו החינוכית ואת החזון העומד בבסיס היוזמה, וכן את תהליך ההקמה משלב הרעיון ועד הוצאתו לפועל. כמו כן שיתף באתגרים המקצועיים והחינוכיים בהובלת המקום ובניהולו. הבוגרים שהגיעו למפגש נפגשו עם שניים מהנערים השוהים במקום ושמעו מפיהם את סיפורם האישי, וכן שמעו על התהליך המשמעותי שהם עוברים במקום. 

מפגשי "בוגר מארח" נועדו לאפשר לקהילת מנדל ללמוד מן השפע המקצועי, הרעיוני והיזמי המצוי בקרב חברי הקהילה. במסגרת התוכנית, הבוגר מארח את המתעניינים מקרב קהילת מנדל לסיור ולדיון בסוגיה מקצועית בעלת עניין לרבים.

מסיכון לסיכוי – יזמות שהיא בית