כמנהיגים וכמנהלים בתחומי החינוך והחברה, המושג "למידה" הוא חלק בלתי נפרד מעולמם של בוגרי תכניות מנדל למנהיגות חינוכית. העיסוק בו אינו מסתיים לעולם ומחייב תנועה מתמדת על הציר שבין תיאוריה לפרקטיקה. השיח הרב בשנים האחרונות במושג למידה והצבתו בחזית מערכת החינוך הרחיב את העיסוק בו עד שלעתים נדמה כי הכול כבר נאמר ונחקר ולא נותר עוד מה להוסיף. ולא כך הוא.
ב-26.9.16 נערך ביחידת הבוגרים ערב עיון ודיון שביקש לרענן את החשיבה בנושא, לאתגר את התפיסות הקיימות ולאפשר לכל אחד ואחת מהמשתתפים להיחשף למושג למידה מנקודות מבט אחרות ושונות: ליטול מהם את מה שמתאים עבורו, לגוון את אוסף המיומנויות האישיות ולשתף במחשבותיו את המרצים והמשתתפים.
את הערב, שבו השתתפו כ-30 בוגרים, הנחו עו"ד יעל בונה-לוי, אשת חינוך, בוגרת מחזור ג' בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, וד"ר חיים רובינשטיין, חבר סגל בכיר ביחידת הבוגרים, בוגר מחזור ה'. ערב העיון נפתח בהרצאתו של פרופ' יורם הרפז, בוגר מחזור א' בבית הספר, כיום פרופסור לחינוך במכללת בית ברל. ההרצאה עסקה ב"למידה משמעותית" ובתנאים החיצוניים והפנימיים הנדרשים להתהוותה.
בתום ההרצאה התקיים פאנל ובו הציגו ארבעה אורחים נקודות מבט שונות על למידה:
-
"נוירו פדגוגיה - מוח וחינוך נפגשים" - ד"ר אורית אלגאוי הרשלר, נוירוביולוגית ואשת חינוך, בוגרת מחזור כ"ב בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.
-
"למידה אמפטית - גישה חדשנית ללמידה" - מוישיק לרנר, מחבר הספר "כי קרוב אליך", בוגר מחזור ג' בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.
-
"ללמד מתמטיקה בעזרת שיטת פלדנקרייז למודעות בתנועה" - פרופ' דורית אהרונוב, פרופסור למדעי המחשב, האוניברסיטה העברית בירושלים.
-
"חיפוש משמעויות ביצירת אמנות דרך למידה דיאלוגית" - רחל שליטא, סופרת, מתמחה בחינוך מוזיאוני ואוריינות חזותית, בוגרת מחזור ד' בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.
לאחר הפאנל התקיים שיח ודיון פתוח בין משתתפי הערב.